Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2021. február 19. napjától

A Szolgáltató A www.konyvtunder.hu online áruházat a TótHágas Plusz Kft (székhely: 1047 Budapest, Perényi Zsigmond u. 15., cégjegyzékszám: 01-09-667080, statisztikai számjele: 12314410-4649-113-01, adószáma: 12314410-2-41, képviseli: Tóth József ügyvezető önállóan) üzemelteti (továbbiakban: "Szolgáltató").

A www.konyvtunder.hu tárhelyszolgáltatója a Netmarker Kft. 

A tárhely szolgáltató székhelye: 1115 Budapest, Csóka utca 3/a. 1. em. 55.

Cégjegyzékszám: 01-09-876616

E- mail: info@konyvtunder.hu

A szolgáltatás igénybevétele A megrendelések leadása a www.konyvtunder.hu internetes áruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a www.konyvtunder.hu webcímen. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a felhasználók részére. A termék(ek) kosárba tételét követően átvételi és fizetési mód választandó. A „megrendelés véglegesítése” gomb megnyomásával a vevő ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik, s melyre a megrendeléstől számított 48 órán belül automatikusan visszaigazolást küldünk. A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, termékmegnevezést és darabszámot, valamint a vevő adatait. Amennyiben a visszaigazolás – mely tartalmazza a megrendelés feltételeit - nem érkezik meg, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól. A rendelés leadása előtt a felhasználónak van lehetősége a regisztrációkor megadott adatok módosítására a módosult adatok felülírásával és rögzítésével. A szerződés nyelve magyar. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma. Az árak forintban értendők, az Áfát tartalmazzák. Felhívjuk rá a figyelmüket, hogy lezárt, elküldött rendelésen sajnos nem áll módunkban módosítást eszközölni, mivel a rendszerünk automatikusan fogadja be és dolgozza fel a beérkezett rendeléseket, és így állítja ki róla a bizonylatot. Ha nem megfelelő a rendelés, akkor a rendelés leadása után maximum 12 órán belül e-mailben törlést lehet rá kérni és új rendelést leadni. 

A regisztrációhoz, a megrendeléshez, illetve a weboldal használatához az adatkezelési szabályzatban foglaltak elfogadása szükséges.

A vásárláshoz egyszeri regisztráció szükséges, az e-mail címe és jelszava használatával bármikor beléphet a Könyvtündér birodalmába. Regisztráció nélkül is leadhatja rendelését, de itt kell felhívnunk rá a figyelmét, hogy regisztrált vásárlóink az egyes akciók során további kedvezményekben részesülhetnek, míg azok, akik nem regisztrálnak, sajnos nagyrészt nem élhetnek ezekkel a lehetőségekkel. 

A keresett kiadványokat a Kereső mező segítségével könnyen megtalálhatja, ahol megadhatja a könyv címét, a szerző nevét, vagy ezek bármely részletét, vagy egy kulcsszót.

Bejelentkezést követően kosárba teheti a kiválasztott könyveket. Kosarának tartalmát a megrendelés elküldéséig bármikor módosíthatja.

A megrendelés véglegesítéséhez kattintson a Tovább a megrendeléshez menüpontra, ahol rendszerünk kiszámolja az esetleges szállítási díjat, valamint tájékoztatjuk megrendelésének végösszegéről. A Megrendelem gombra kattintva Ön rendelését lezárja, melyről automatikus visszaigazolást küldünk e-mailben, a regisztráció során megadott e-mail címre. Az Adásvételi szerződés megkötése után az Eladó elektronikus formában, vagy – amennyiben ezt a Vásárló kifejezetten kéri - vagy a Terméket tartalmazó csomaggal együtt igazolja a vásárlást, számla megküldésével. Vásárló tudomásul veszi, hogy az áfa-számla az általa megadott e-mail címre kerül megküldésre. Az Eladó bevezetheti az Vásárló hitelesítésének technikai módszereit, mielőtt letöltené a vásárlási bizonylatot ill. számlát.

Normál esetben a raktáron lévő könyvek várható szállítási határideje 1-3 munkanap. Terheltebb működés esetén, pl. karácsonyi időszak (november-december), a szállítási határidő 3-5 munkanap.

Belföldre a megrendelt termékeket az Express One Kft. munkatársai munkanapokon 8 és 17 óra között, lehetőség szerint előzetes telefonos egyeztetés, SMS-küldés után szállítják ki a regisztrációs során megadott címre. Az Express One Kft. a kézbesítés reggelén 8 óra körül e-mailben értesítést küld a csomag várható érkezésének időpontjáról. Sikertelen kézbesítés esetén a következő munkanapon ismételten megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Amennyiben ez is sikertelen, a csomag visszakerül a feladóhoz. A Szolgáltató egy megrendelés esetében egy alkalommal biztosít kiszállítást. Amennyiben a csomagot a megrendelő bármely oknál fogva nem veszi át, annak újbóli kiküldése csak új megrendelés leadását követően történhet.

Postapont, MOL-pont esetén a megrendelő SMS-ben kap értesítést. Postapont, MOL-pont, Csomagautomata megrendelés esetén a csomag beérkezésekor a Posta SMS-t küld, ezután kerülhet kézbesítésre a csomag a kiválasztott Postaponton, MOL-ponton.

Amennyiben a regisztráció során nem adott meg telefonszámot, abban az estben legkorábban a Könyvtündér visszaigazolása után 2 munkanappal kerülhet kézbesítésre a csomag a kiválasztott Postaponton, MOL-ponton. A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa. Mindent megteszünk a weboldalon található információk pontosságáért, a készletinformációk aktualizálásáért. Amennyiben valamely megrendelt tételt nem áll módunkban kiszállítani, vagy a várható szállítási ideje a megadottól jelentősen eltér, munkatársaink egyeztetés céljából telefonon vagy e-mailben megkeresik a vásárlót. Ha a megrendelt terméket a fentiek ellenére mégsem tudjuk biztosítani, a Szolgáltató erről haladéktalanul tájékoztatást küld és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszaindítja a kifizető kártyára, a tájékoztatást követően legkésőbb 14 napon belül. A stornó tranzakcióval kapcsolatban a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. 

Személyes átvétel a Szolgáltató telephelyén

Amennyiben megrendelését személyesen szeretné átvenni, ezt vásárláskor a szállítási módnál jelezze. Rendelését az értesítést követő 5-6 munkanapon belül személyesen átveheti központi raktárunkban (cím: 1047 Budapest, Perényi Zsigmond utca 15., H-P: 8-15.30)

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. január 1-től csomagkezelési-díjat számolunk fel a átvételi pontokon átvehető rendelésekre, melynek díja 150 Ft/rendelés. Ez a költség az utánvételes vásárlásokat érinti, az előre kifizetett bankkártyás fizetést nem. A 150 Ft akkor is igaz az utánvétre, ha a megrendelt könyvekből a vevő a helyszínen csak részben veszi át a megrendelését. 

Személyes átvétel a Szolgáltató saját bolthálózatában

Az ország területén, 10 boltunkban tudja átvenni megrendelését. További infó az Átvevőpontjaink menüpont alatt a shop főoldalán.

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. január 1-től csomagkezelési-díjat számolunk fel a átvételi pontokon átvehető rendelésekre, melynek díja 150 Ft/rendelés. Ez a költség az utánvételes vásárlásokat érinti, az előre kifizetett bankkártyás fizetést nem. A 150 Ft akkor is igaz az utánvétre, ha a megrendelt könyvekből a vevő a helyszínen csak részben veszi át a megrendelését. 

Postai átvevőpontok

Az ország több mint 2500 postája közül választhatja ki az önhöz legközelebbi postát, ahol átveheti rendelését. A megrendelést követő visszaigazoló e-kézbesítését követően 2 munkanapon a kiválasztott postán átveheti a rendelését. Ezen átvételi mód választása esetén a postai kézbesítő nem szállítja ki a csomagot és nem hagy értesítést a csomag megérkezéséről. Postai átvevőpontok esetében díjat számítunk fel, melyet alább, a szállítási díjaknál olvashat.

MOL benzinkút átvevőpont

Országosan 128 MOL benzinkúton is átvehetőek a megrendelt termékek. A megrendelés során tudja megjelölni azt a MOL benzinkutat, ahol szeretné átvenni csomagját. A megrendelést követő visszaigazoló e-kézbesítését követően 2 munkanapon a kiválasztott MOL benzinkúton átveheti a rendelését.

Ezen átvételi mód választása esetén a kézbesítő nem szállítja ki a csomagot és nem hagy értesítést a csomag megérkezéséről. Ennél az átvételi formánál díjat számítunk fel, melyet a szállítási díjaknál olvashat majd.

Szállítási díjak belföldre

Házhoz szállítás

0 - 6999,- Ft rendelési értékig  990,- Ft

7000 - 19.999,- Ft rendelési értékig 790,- Ft

20.000,- Ft rendelési érték felett INGYENES

Átvétel Postahivatalban és MOL kúton, illetve Posta csomagautomatában

 0 - 6999,- Ft rendelési értékig  990,- Ft

7000 - 19.999,- Ft rendelési értékig 790,- Ft

20.000,- Ft rendelési érték felett INGYENES

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. január 1-től utánvételi-díjat számolunk fel az utánvételes csomagokra, melynek díjértéke 250 Ft/rendelés. Az előre kifizetett bankkártyás fizetési módot ez a költség nem terheli. 

A szállítási díjak az ÁFA összegét tartalmazzák.

Amennyiben valamely megrendelt tételt nem áll módunkban kiszállítani, a szállítási költség a megrendelés értékéhez igazodik.

Amennyiben a megrendelést telephelyünkön, vagy saját bolthálózatunkban személyesen veszi át, szállítási költséget nem számítunk fel. Személyesen Budapesten, a Perényi Zsigmond utca 15. szám alatt lévő telephelyünkön, illetve valamely átvételi pontunkon (saját bolthálózatunkban), előre kifizetett bankkártyás fizetés esetén ingyenesen veheti át megrendelését.

Vásárlási feltételek és a vásárlás menete külföldi csomagküldés esetén

A vásárlás menete az alábbi:

 regisztráció a Könyvtündér Internetes Könyváruház weboldalán: www.konyvtunder.hu

 a termékek kiválasztása, megrendelése • a rendelésről a vásárló visszaigazoló e-malit kap (Könyvtündér a rendelést visszaigazolja, jelzi az esetleges hiányokat, megküldi a rendelés értékét és a postaköltséget/szállítási költséget/vám díjakat.)

 a megrendelés és a szállítási költség ellenértékét előre, egy összegben kell megfizetni, bankkártyás fizetés útján

 a fizetés (még ha egyes adatok euróban is vannak megadva) magyar forintban történik. Külön vevői kérésre a végösszeg EURO-ban is feltüntetésre kerül.

 a csomag várhatóan 5-7 munkanap alatt megérkezik a megadott címre, a megadott időintervallum tájékoztató jellegű, az esetleges késedelemért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Ha bizonyíthatóan a vevő hibájából hiúsul meg a külföldi csomagátadás, akkor a visszaérkező csomag szállítási költsége a vásárlót terheli. Újraküldés kérhető, újabb megállapított szállítási díj megfizetése után.

A szolgáltatás elérhető az alábbi országokban: Amerikai Egyesült Államok, Albánia, Andorra, Ausztrália, Ausztria, Ázsia, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Észak-Amerika, Észtország, Feröer-szigetek, Finnország, Franciaország, Gibraltár, Görögország, Hollandia, Horvátország, Izland, Írország, Lengyelország, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Málta, Monaco, Montenegró, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország és Baltikum, Portugália, Románia, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország, Vatikán.

VÁLTOZÁS AZ EGYESÜLT KIRÁLYSÁGBA KÜLDENDŐ CSOMAGOKNÁL

Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy 2021. január 1-jétől az Egyesült Királyság (UK) az Európai Unió szempontjából „harmadik ország” státuszába került. Ez annyit jelent, hogy ettől az időponttól kezdődően az EU és az Egyesült Királyság közötti áruforgalomnak, és így a feladott csomagoknak is vám ellenőrzésen kell átesniük. Ennek keretében vám ügyintézésre szükség lesz, de az EU-ból származó árukra nem vetnek ki vámot.

Kérjük, tekintse meg az alábbi linken található tájékoztató anyagunkat, ahol részletesen leírjuk, hogy mit kell tudni és tenni, ha az Egyesült Királyságba szeretne csomagot küldeni.

https://gls-group.eu/HU/media/downloads/Customer_information_Brexit_Group_2020-12-29_HU.pdf

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a vámkezelési eljárással kapcsolatban a jövőben ezen országba történő csomagfeladás esetén, a szállítmányozási költségen felül vámkezelési díjat is felszámítunk.

kis áruértékű, 135 GBP alatti csomagoknál bevezetésre került egy új vámkezelési kategória, melynek díja bruttó 6420.- HUF  A költség címenként értendő, és a szerződésben megállapodott pénznemben kerül kiszámlázásra. Minden nagyobb értékű küldeménynél  a mindenkori export vámkezelési díjat szükséges megfizetni, ennek mértéke jelenleg bruttó 13.341 HUF

A bankkártyás fizetés feltételei

A Könyvtündér internetes könyváruház a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. Könyváruházunk a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról webáruházunk nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően online könyveladási portálunk oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.  A megvásárolt áru ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a MasterCard, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései

Ön a Könyvtündér oldalán választja ki a megvásárolni kívánt árut, melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.

Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.

A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót

A fizetést követően Ön visszatér a Könyvtündér oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

 Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Könyvtündér könyváruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.

Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.A meghiúsult vásárlásról e-mailt küld a rendszer. A beváltott Tündérpontok ilyenkor visszarendeződnek. A rendelés ezennel lezárul, új rendelést kell indítani.

Elállás

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül. A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján kizárólag e-mailben (info@konyvtunder.hu), illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül elküldeni a Szolgáltató részére. Magát a terméket, termékeket lehetőleg az elállási időn belül, de maximum 5 nappal annak lejárta után. 

A vevő elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Kézhezvétel (termék átvételének) időpontja átvevőponti átvétel esetében a rendelés átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek átvevőponti blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak. Személyes átvételi mód nem zárja ki az elállási jog érvényesítését.

Könyvtündér Átvevőpontokra kért csomagok elállása:

Üzleteink Átvevőpontként funkcionálnak. Az üzletben megvásárolható könyvek, nem a webshop készlete, így arra a webshopban feltüntetett árak nem vonatkoznak.

Az Utánvétes fizetési mód választásakor a Vevő blokkot/nyugtát kap. Elállás esetén 14 napon belül BLOKKAL tud visszafizetést kérni, abban a boltban, ahol vásárolta, amit a helyszínen készpénzben visszakap.

Ha online Bankkártyás felületen zárta rendelését, akkor a számla másolatával viheti vissza üzleteink valamelyikébe, vagy postázhatja vissza a Központnak. (ha nem közvetlenül a Központba küldi vissza a könyvet, akkor számolni kell vele, hogy hosszabb az átfutási ideje a visszautalásnak)

Az emailben megküldött elállási nyilatkozat tartalmazza a kedvezményezett nevét és bank számlaszámát, hogy a könyv/könyvek vételárát visszautalásra indítsuk. 

 Házhoz szállítás, Postapontos, külföldi kiszállítás elállás esetén a termék visszaküldési költsége a vásárlót terheli. A megrendelő elállása esetén kizárólag a megrendelés értéke kerül visszafizetésre, az esetlegesen korábban előre rendezett postaköltség díja a megrendelőt terheli. A termék(ek) vételárát és a szállítási költséget (illetőleg a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget) csak akkor áll módunkban visszatéríteni, ha a vásárló a terméke(ke)t visszaszolgáltatta vagy kétséget kizáróan igazolta, hogy az(oka)t az elállási szándék bejelentésétől számított 14 napon belül visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe.

Elállás esetén a vevő által megadott bank számlaszámra, kizárólag banki átutalással teljesítjük a visszafizetést. A visszatérítési mód alkalmazása esetén a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.

A vevő elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen:

 olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak;

 romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

 olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta;

 hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében (az előfizetéses szerződések kivételével);

 a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.

Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.

Ha a Vevő webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, elállás helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Szavatossági igények

A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.

Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevőt a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.

A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 v. 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.

Korlátozások

A hatályos jogszabályok értelmében tilos Magyarországon 18 életévet be nem töltött személy részére alkohol- valamint szexuális tartalmú terméket értékesíteni. Amennyiben a Vevő a regisztráció során megadta születési évét, úgy alkohol- vagy szexuális tartalmú termék megrendelése esetén azt a Szolgáltató érvényes nyilatkozatnak tekinti a tekintetben, hogy jogosult-e a Vevő részére a megrendelt termék értékesítésére. Ellenkező esetben a Vevőnek az adott termék megrendelésekor külön nyilatkozatot kell kitöltenie életkorára vonatkozólag. A Vevő teljes körű szavatosságot vállal az előző bekezdésben hivatkozott, a regisztrációkor megadott felhasználói adatok valóságtartalmáért. Amennyiben utóbb kiderül, hogy az általa megadott adatok bármelyike, így különösen alkohol- vagy szexuális tartalmú termék megrendelése esetén a Vevő által megadott életkor nem felelt meg a valóságnak, és ebből a Szolgáltatót bármilyen kár éri illetőleg a Szolgáltatóval szemben bármilyen joghátrányt érvényesítenek, a Vevő köteles a Szolgáltatóval szemben maradéktalanul helytállni, és a Szolgáltató fenntartja jogát, hogy a Vevővel szemben kártérítési igényt érvényesítsen.

Felelősség korlátozása: a Szolgáltató nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:

 olyan működési hiba esetén, amely meggátolja a Vevőt, hogy csatlakozzon a Könyvtündér weboldalára, ott megrendelést adjon le. 

 vevő számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért. 

Kérjük, hogy az internet biztonságos használata érdekében védekezzen az online terjedő vírusok és úgynevezett férgek ellen.

Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató rendszere a felhasználók aktivitásáról adatokat gyűjthet melyek nem kapcsolhatóak össze a felhasználók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

A Szolgáltató jogosult a felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.

A felhasználó az előző pontban hivatkozott önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.

Megrendelésével kapcsolatos bármilyen kérdésével, észrevételével forduljon a Szolgáltató munkatársaihoz a 1047, Budapest, Perényi Zsigmond utca 15. szám alatti címen, illetve a 06-1-370-5540-es telefonszámon (munkanapokon 8:00-16:00 között, illetve a honlapon jelzett időpontban).

Fogyasztói panaszügyintézés írásban ill. telefonon történik a 1047, Budapest, Perényi Zsigmond utca 15. alatti postai címen, az info@konyvtunder.hu e-mail címen, illetve a 06-1-3705540-es telefonszámon (munkanapokon 8:00-16:00 között, illetve a honlapon jelzett időpontban).

A panasz során szükségünk van a megrendelés számára az ügymenet beazonosításához, illetve a panaszt tevő személy nevére és elérhetőségére.

A felhasználó panaszát annak beérkezését követően Szolgáltató kivizsgálja és mielőbb, de legkésőbb 30 napon belül írásban megválaszolja a felhasználó által megadott elérhetőségek valamelyikén.

Amennyiben a felhasználó panasza elutasításra kerül vagy az Szolgáltatóval folytatott egyeztetések következtében a jogvita nem rendeződik, úgy a fogyasztónak minősülő felhasználó jogosult a panaszával a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni és a Testület eljárását kezdeményezni. A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult panaszával az Szolgáltató székhelye szerint illetékes alábbi Békéltető Testülethez fordulni:


Budapesti Békéltető Testület

székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. 
levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

e‐mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

telefonszám: 06 (1) 488 21 31


Amennyiben felhasználó online szeretné a fogyasztói jogvitát lefolytatni, azt kezdeményezheti a http://ec.europa.eu/odr az Európai Bizottság online vitarendezési platformján keresztül.
A fogyasztónak minősülő Vásárló továbbiakban jogosult panaszával a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulni (illetékességkereső: https://jarasinfo.gov.hu/jarasokrol).


Szolgáltató a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan, az irányadó jogszabályoknak megfelelően kezeli az Adatvédelmi Szabályzatban leírtaknak megfelelően.

A felhasználó a rendelés elküldésével tudomásul veszi, hogy adatait a Szolgáltató ezen Adatvédelmi Szabályzatban leírtaknak megfelelően a létrejött Szerződés és jogszabályi kötelezettségei teljesítése érdekében és céljából kezeli, mind a regisztráció, vagy a nélküli rendelések során. Felhasználó személyes adatainak módosítását, törlését szabadon, az Adatvédelmi Szabályzatban találhatók szerint jogosult kezdeményezni.

A Webáruház internetes tartalma, a szövegekkel, grafikákkal, fényképekkel, animált fényképekkel, filmekkel, illusztrációkkal és bizonyos esetekben hangokkal és programokkal együtt a Szolgáltató tulajdonát képezik. Ezen tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak. Felhasználásuk kizárólag az Szolgáltató kifejezett írásbeli engedélyével megengedett. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az ÁSZF-et részben, vagy egészben bármikor egyoldalúan módosítsa, a felhasználó értesítése mellett. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba.

Az ÁSZF a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő megrendelő között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazzák. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően, a Szolgáltató Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, különösen a Polgári Törvénykönyvben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamit az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

A jelen ÁSZF a közzététellel lép hatályba, és a felhasználó általi megrendeléssel együtt a Szerződés részévé válik. A jelen ÁSZF határozatlan ideig hatályos. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására, amely a közzététellel kép hatályba. A már megrendelt Szolgáltatások vonatkozásában a megrendeléskor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók.

Amennyiben jelen ÁSZF egyes rendelkezései vagy rendelkezéseinek egy része érvénytelen vagy végrehajthatatlan lenne, vagy azzá válna, úgy ez nem érinti az ÁSZF, többi rendelkezésének érvényességét. Ebben az esetben (akár kiegészítő) értelmezés révén azok a szabályozás(ok) érvényesek, amelyek a lehető legjobban megfelelnek az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés(ek) gazdasági célkitűzéseinek. ÁSZF végrehajtása vagy értelmezése során esetleg felmerült szabályozási hézagokra is.



Budapest, 2021. február 19.